El preu mitjà del lloguer al nostre poble ha pujat un 0’3 %
Segons dades acabades de publicar per l’Incasòl, llogar un pis al nostre municipi implica una mitjana de 1.059 euros mensuals el 2025

Un 0,3%. Un 0,3% ha pujat el preu mitjà del lloguer a Vilassar de Mar entre l’any passat i l’anterior. Així, i segons dades acabades de publicar per l’Incasòl, llogar un pis al nostre municipi implica una mitjana de 1.059 euros mensuals el 2025. L’any 2024 costava 1.056 euros.
Pel que fa a la nostra comarca hi ha una diferència de mil euros entre el municipi més car, Sant Vicenç de Montalt, que també ho és de Catalunya, i el més econòmic, Palafolls.
En general, els preus del lloguer segueixen en alça al Maresme. Les darreres dades, que, insistim, corresponen al 2025, indiquen que el preu mitjà a la nostra comarca per llogar un pis és de 888 euros. Representa un increment del 5% en relació al 2024. Així, el Maresme es col·loca com la quarta comarca amb el lloguer més elevat de Catalunya, lleugerament per sobre de la mitjana catalana, situada en 884 euros.
Sant Vicenç de Montalt, amb un lloguer mitjà de 1.637 euros, és el municipi més car no només del Maresme, sinó també de tot Catalunya. Alella, per la seva banda, ocupa la tercera posició en el rànquing català. A l’altra cara de la moneda, els lloguers més assequibles de la comarca els trobem a l’Alt Maresme. Tordera, Palafolls i Malgrat de Mar tenen els preus mitjans més baixos. A destacar els mil euros de diferència d’entre Sant Vicenç de Montalt 1.637 euros i Palafolls amb 617 Per la seva banda, el preu del lloguer mitjà a Mataró és de 772 euros, incrementant en un 4,3% en relació a l’any anterior.
També és interessant saber que Teià i Dosrius són els municipis on el lloguer més s’ha encarit durant l’últim any, amb increments del 42,5% i del 17,5%, respectivament, superant els 1.000 euros. Les davallades més significatives les localitzem a Premià de Salt, Sant Iscle de Vallalta i Palafolls.





