La 21a Burriac Atac, marcada per la calor extrema i les restriccions del Pla Alfa

Gerard Porta i Eli Gombau guanyen la cursa llarga, mentre que Carlos Herreras i Júlia Sala s'emporten la victòria a la distància curta

Actualitat
La 21a Burriac Atac, marcada per la calor extrema i les restriccions del Pla Alfa

La intensa calor que feia i el risc d’incendi forestal van ser els condicionants de la 21a edició de la Burriac Atac, la cursa nocturna de Muntanya de Vilassar de Mar, que es va disputar dissabte a la nit.

En virtut del Pla Alfa 3 no es va encendre el castell de Burriac per evitar risc d’incendi davant la possibilitat d’algun accident amb els generadors treballant per il·luminar el castell. Així, i per seguretat, no es va poder gaudir de l’estampa mítica d’aquest popular Trail nocturn que organitza el Centre Excursionista de Vilassar de Mar. L’accés al públic també va estar restringit, seguint la normativa.

Pel que fa als resultats estrictament esportius, el vilassarenc Gerard Porta, amb una 1h i 50 minuts, i Eli Gombau, amb 2h i 17 minuts, van ser els guanyadors en la modalitat llarga de la cursa. La de 21 km i 300 metres amb un desnivell positiu de 936 metres. En segona posició van quedar, per categories, Carles Rom i Sara Redondo i el tercer lloc va ser per Jordi Martí i Montse Gràcia.

Pel que fa al recorregut curt, el de 15 km i 300 metres, amb un desnivell positiu de 720 metres, es van proclamar vencedors Carlos Herreras, en homes, i Júlia Sala, en dones. Segona plaça per Hugo Zapata i Abril Trosdevall i tercer lloc per a Oleguer Urgeles i Mireia Castellà.

Una edició de la Burriac Atac que va venir marcada pels canvis de darrera hora a causa de les restriccions del Pla Alfa, que va arribar a grau 3, a la Serralada Litoral. I és que no hem d’oblidar que dissabte es va arribar, al migdia, als 35.4 graus, establint el rècord de temperatura a Vilassar de Mar en un mes de setembre.

Per tant, es va prohibir el públic, que tradicionalment anima, tant a la plana de Montcabrer, com al mateix Castell de Burriac. Per això, per exemple, la xocolatada es va traslladar a l’escola Pérez Sala. En aquest sentit, es van eliminar els generadors elèctrics forestals, pel risc que suposen, i, així, el castell es va quedar a les fosques presentant una imatge inèdita.

De fet, des de la tarda de dissabte es va prohibir l'accés de vehicles motoritzats a les zones boscoses, limitant el pas a peu exclusivament a corredors i personal de l'organització.

La meta, ubicada a la platja de Cabrera de Mar, es va tancar a la 1 de la matinada de diumenge. A destacar l’esforç i la il·lusió de les 300 persones voluntàries que, un any més, van donar un cop de mà fonamental al PIRI en l’organització.

Notícies relacionades