L’N-II es tanca diumenge al trànsit entre Montgat i Vilassar de Mar per reivindicar una mobilitat més sostenible

En el marc de la Setmana de la Mobilitat Sostenible, la carretera NII quedarà tallada al trànsit de vehicles de motor de 8 a 14 h, en el tram comprès entre la rotonda del Turó del Mar, a Montgat, i la carretera d’Argentona

Actualitat
L’N-II es tanca diumenge al trànsit entre Montgat i Vilassar de Mar per reivindicar una mobilitat més sostenible

Diumenge, i en el marc de la Setmana de la Mobilitat Sostenible, la carretera Nacional II quedarà tallada al trànsit de vehicles de motor de 8 a 14 h, en el tram comprès entre la rotonda del Turó del Mar, a Montgat, i la carretera d’Argentona de Vilassar de Mar. Aquesta iniciativa permetrà recuperar, per unes hores, aquest espai viari perquè la ciutadania el pugui gaudir sense cotxes i visualitzar com pot ser un entorn urbà més saludable, segur i amb menys contaminació.

Al llarg del recorregut, els quatre municipis participants, Montgat, el Masnou, Premià de Mar i Vilassar de Mar, organitzen diferents tallers i activitats relacionades amb la mobilitat sostenible, adreçades a persones de totes les edats, per promoure hàbits de desplaçament més respectuosos amb el medi ambient. A més, les persones participants podran segellar el seu “Passaport de la Mobilitat” a cadascun dels pobles, rebent diferents obsequis, fins a exhaurir existències.

Així, entre les 10 del matí i la 1 de la tarda, es podrà participar en la iniciativa batejada com a “Passaport de la Mobilitat”. Una activitat en la qual et proposen recórrer els quatre municipis participants, visitar les diferents carpes i anar completant el Kit de Mobilitat.

Com funciona tot plegat? Primer t’hauràs d’adreçar a la carpa del teu municipi, en el nostre cas Vilassar de Mar, per tal de recollir el passaport. Allà rebràs el primer segell, que s’acreditarà com a punt d’inici de la ruta.

Tot seguit, doncs, ja et pots adreçar cap als altres municipis participants en la jornada. Un cop arribis a Montgat, al Masnou o a Premià de Mar podràs anar completant el teu passaport amb el segell corresponent. En cada punt del traçat, més el darrer, que és el retorn a Vilassar de Mar, rebràs i fins a esgotar existències, un obsequi per anar completant el Kit de Mobilitat.

Un cop hagis tornat a Vilassar de Mar, en cas que el nostre poble sigui el teu municipi d’origen, hauràs d’haver visitat com a mínim un altre municipi i tenir-ne el segell al passaport.

A més del “Passaport de la Mobilitat”, durant el recorregut trobaràs diferents activitats i propostes relacionades amb la mobilitat sostenible.

En aquest sentit, per exemple, a les carpes de Vilassar de Mar, que se situaran a les carpes ubicades a la carretera nacional, a peu de la plaça de l’Ajuntament, trobaràs tallers de reparació de rodes de bicicletes, a càrrec de la botiga Corriol, i de construcció de cistelles de bicicleta, a càrrec de l’empresa Maraki. A més, és clar, del teu pertinent passaport.

Recorda: diumenge, l’N-II estarà tancada al trànsit entre les 8 del matí i les 2 de la tarda.

Si vols un titular més curt i amb més ganxo de ràdio, també podria ser: “Diumenge, l’N-II es queda sense cotxes entre Montgat i Vilassar de Mar”.

Notícies relacionades