Xavi Espart estrena avui dorsal de primer equip
La seva gran intel·ligència sobre el verd ha fet que Hansi Flick l’hagi fet jugar, ja, en tres posicions diferents

Premi més que merescut per al vilassarenc Xavi Espart. Avui, a partir de les 9 del vespre, el FC Barcelona rep l’Athletic Club, en partit ajornat corresponent a la primera jornada de Lliga. i el Camp Nou podrà veure com desembolica el regal que Hansi Flick, el tècnic blaugrana, li ha fet. Dorsal de primer equip. El de Vilassar de Mar lluirà el 12 a l’esquena.
Espart hereta el 12. Dorsal que han fet servir, per exemple, consagrats del FC Barcelona com Thierry Henry o Sergi Barjuan. El de Vilassar de Mar, doncs, veu premiada la seva ascensió meteòrica i ja ha estat inscrit com a membre de ple dret del primer equip deixant enrere els dos dorsals que havia portat fins ara, el 42 i el 36. Cal considerar que les fitxes dels primers equips de la Lliga espanyola van des de l’1 fins al 25.
Però això no és tot. El jugador de Vilassar de Mar i el FC Barcelona s’asseuran, a partir del proper dimarts i un cop s’hagi tancat el mercat, per revisar la seva fitxa. Xavi Espart té contracte fins al 30 de juny de l’any 2028, però la secretaria tècnica blaugrana, amb Deco al capdavant, vol proposar una renovació a l’alça i tancar aquesta carpeta per evitar ensurts en un futur.
Xavi Espart és polivalent. La seva gran intel·ligència sobre el verd ha fet que Hansi Flick l’hagi fet jugar, ja, en tres posicions diferents. De lateral dret, que sembla que és on el veu el míster alemany, de 6 i, també, de lateral esquerre a cama canviada. El de Vilassar de Mar, per cert, també pot jugar de pivot.
Tant és així que en el primer partit de lliga contra l’Elx, que en realitat corresponia a la segona jornada, Espart va complir amb un full de serveis impropi per a un futbolista de la seva edat. Va recuperar la pilota per provocar el primer gol de la temporada del Barça, va completar el 85% de les seves passades i va guanyar pràcticament tots els duels que se li van presentar, inclosos els aeris. Espart és la veritable navalla multi usos per a l’entrenador de Heidelberg.
El número 12 que estrena avui significa que el FC Barcelona premia aquest jugador que és a la Masia des que tenia 8 anys. La campanya passada va debutar en Lliga de Campions a Newcastle i va anar sovintejant la seva presència en el primer equip. Aquest estiu, per cert, el vilassarenc ha renunciat a les seves vacances per proclamar-se campió d’Europa amb la Sub’19 estatal quallant una actuació de somni.





