Xavi Espart marca i es doctora al Parc dels Prínceps
Espart es va buidar durant els 74 minuts que va ser a la gespa i va marcar el seu primer gol a la Champions League

No només nosaltres, sinó la premsa internacional en bloc es rendeix, avui, als peus del vilassarenc Xavi Espart. Malgrat la derrota d’ahir del FC Barcelona davant del PSG per 4-2, el 12 blaugrana es va doctorar al Parc dels Prínceps. Espart es va buidar durant els 74 minuts que va ser a la gespa i va marcar el seu primer gol a la Champions League. Com a curiositat, l’altre gol blaugrana també va ser maresmenc. En aquest cas, una obra d’art del mataroní Lamine Yamal.
A més, i com a curiositat, hem d’assenyalar que, amb el doblet Espart-Lamine, el Barça es va convertir en el primer equip de la història de la Champions a tenir dos golejadors menors de 20 anys al camp del vigent campió d'Europa durant un mateix partit.
Anècdotes al marge, Xavi Espart, que és un habitual dels onzes de Flick a la Lliga, no acostuma a jugar en competició europea. Les baixes que, ahir, tenia al darrere el FC Barcelona van motivar que el de Vilassar de Mar sortís com a titular al Parc dels Prínceps per enfrontar-se al PSG.
Espart va assecar, literalment, el georgià Kvaratskhèlia, que la temporada passada va ser escollit millor jugador de la Champions League. L’extrem del conjunt francès, sota la pressió constant del vilassarenc, va acabar amargat i substituït. Luis Enrique, el tècnic asturià del PSG, va canviar la parella de ball d’Espart per un altre dels seus talents, Desire Doué que Espart també va assecar.
Però al marge de les excel·lents actuacions en defensa d’Espart, el de Vilassar de Mar va signar el gol de l’empat. Al minut 55, i després d'una gran combinació per la banda dreta amb Fermín, el lateral de casa nostra va superar la defensa per engaltar un potent xut amb la dreta que va batre el porter rus Safonov.
Després del gran desplegament físic i amb el partit contra el Reial Madrid d’aquest diumenge a la cantonada, l’entrenador blaugrana va canviar Espart al minut 74 de partit. En el seu lloc s’hi va posar el portuguès Cancelo que, malauradament, va errar en els dos darrers gols del PSG.
Aquesta temporada, el de Vilassar de Mar acumula en Lliga 7 partits oficials amb el FC Barcelona, tots com a titular. Sumant 620 minuts en la competició domèstica i un gol contra el Llevant, al marge de donar dues assistències.
Malgrat jugar com a lateral, Espart té una gran participació ofensiva amb un índex de 0,3 gols esperats, una estadística altíssima per a un defensa. A la seva nòmina hem d’afegir els 74 minuts d’ahir i la seva estrena golejadora en Champions League.





