Títol i resum generats per IA

#1337 - Seguretat i pavelló de la Bòbila: balanç polític

0:00Crònica25:34
Compartir
Crònica
FacebookWhatsAppX.comDescarregar
Seccions
27 seccions · 25:34
01
Obertura i sumari del programa
0:02 — 1:00

Benvinguda des de Vilassar Ràdio i avanç dels temes: balanç polític, seguretat i pavelló de la Bòbila; data i arrencada del programa.

0:02
02
Esports (avanç): Pau Peniti amb la selecció italiana
1:00 — 1:29

Amb l’aturada de la Lliga ASOBAL, el porter vilassarenc del Fraikin Granollers entrena amb la selecció italiana com a convidat.

1:00
03
Resum de La Tertúlia Política, del 29-10-2025
1:29 — 1:30

Resum de La Tertúlia Política, del 29-10-2025

1:29
04
Context de la tertúlia política
1:30 — 1:50

Introducció a la primera tertúlia política del curs 25-26 i eixos principals: pavelló de la Bòbila i seguretat.

1:30
05
Oposició (1): Alfons Núñez
1:50 — 3:01

Aprova amb un 5,5; valora positivament l’oficina de policia i el Museu de la Marina. Demana solucions per a l’aparcament i millores al passeig marítim.

1:50
06
Oposició (2): Jolanda Les Pales
3:01 — 4:09

Posa un 6 a la gestió; qüestiona l’increment d’IBI a pisos desocupats i reclama polítiques de desocupació efectives.

3:01
07
Oposició (3): Laura Martínez Portell
4:09 — 5:23

Suspèn amb un 3; acusa de canvi de criteri i pressupostos inflats. Critica manteniment deficient (voreres, jardineria, grafitis, passeig marítim).

4:09
08
Govern (1): Núria Aparicio
5:23 — 6:21

Nota 10. Destaca cohesió, reglaments d’ús de pavellons, pla de xoc del Mercat Municipal i impuls de promoció econòmica.

5:23
09
Govern (2): Marta Rovira
6:21 — 7:43

Nota 10. Subratlla bona sintonia; obres del Museu de la Marina; pressupost 2025 amb més Cultura i política lingüística.

6:21
10
Govern (3): Elena López
7:43 — 9:36

Nota 9,5. Afirma que el consistori estava bloquejat; prioritat a organitzar, coordinar i planificar; rebaixa de brossa comercial i nou accés al passeig.

7:43
11
Seguretat: càmeres i lectors de matrícules
9:36 — 11:28

Debat sobre instal·lació de càmeres i lectors; el govern ho considera i defensa més inversió en policia que l’anterior executiu.

9:36
12
Negociacions salarials amb la policia
11:28 — 13:52

El govern afirma reunions i negociació en curs; l’oposició ho posa en dubte; intercanvi tens entre alcaldessa i exalcaldessa.

11:28
13
Rèpliques i cohesió del govern
13:52 — 14:30

Defensa de l’eficàcia i cohesió de l’equip de govern davant les crítiques de l’oposició.

13:52
14
Pavelló de la Bòbila: inici de la controvèrsia
14:30 — 15:49

Govern diu que no hi havia res preparat; oposició replica que es va preparar el possible. Surt el tema vestidors Ona Batlla i mobiliari.

14:30
15
Pressupost i mobiliari: tensió dialèctica
15:49 — 16:48

Debat sobre si el mobiliari s’havia de pressupostar i riscos de perdre crèdit si no s’executa abans de tancar l’exercici.

15:49
16
Estat dels equipaments i planificació
16:48 — 18:39

Alcaldessa denuncia manca històrica de manteniment; es detalla què s’havia fet (cates) i límits de preparació prèvia.

16:48
17
Finançament via POSC i crèdits tous
18:39 — 19:56

Govern defensa l’ús del POSC i crèdits tous; oposició alerta d’hipotecar pressupostos futurs; discrepàncies tècniques.

18:39
18
Mobilitat: bus C13 i directe a Barcelona
19:56 — 20:13

PP demana més parades i un bus directe; es recorda que la Generalitat ho va denegar anteriorment.

19:56
19
Projecte comunitari: Illa de la Salut
20:13 — 20:40

L’Ajuntament treballa amb CatSalut, Drets Socials i Diputació per posar en marxa el projecte "Illa de la Salut".

20:13
20
I Jornada ” Xarxa Dones Emprenedores”, el 3 de novembre
20:40 — 20:43

El proper dilluns 3 de novembre, Can Jorba acollirà la I Jornada Xarxa Dones Emprenedores, una trobada oberta a totes les dones emprenedores (autònomes, propietàries de comerç i d’empreses) de Vilassar de Mar, que servirà per intercanviar experiències, establir sinergies i informar sobre els recursos disponibles per a l’emprenedoria femenina.Per assistir a la jornada, que inclourà xerrades, diàlegs i dinàmiques de grup, cal inscriure-s’hi per correu electrònic. La iniciativa, impulsada per la Regidoria de Promoció Econòmica, Comerç i Ocupació i la Regidoria de Feminismes, forma part del Programa per a Dones Emprenedores 2025-2026, engegat per donar visibilitat, suport i recursos a les dones emprenedores en l’àmbit de Vilassar de Mar.

20:40
21
Agenda: Xarxa Dones Emprenedores (Can Jorba)
20:43 — 22:16

Jornada per a dones emprenedores de Vilassar de Mar: ponències, recursos del Consell Comarcal del Maresme i presentació de xarxa amb Foment del Treball.

20:43
22
Servei: Síndica de Greuges
22:16 — 22:53

Atenció gratuïta amb cita prèvia a l’Hotel d’Entitats per consultes i queixes sobre drets vulnerats.

22:16
23
Servei: Farmàcia de guàrdia
22:53 — 23:24

Alterriba Gutiérrez (Avinguda Eduard Ferrés); es facilita telèfon de contacte.

22:53
24
El temps al Maresme
23:24 — 24:07

Ennuvolat amb ruixats febles imminents; dijous amb xàfecs intensos al matí i màximes de 24-25 ºC.

23:24
25
Recapitulació de titulars
24:07 — 24:38

Recordatori dels eixos de la tertúlia i avanç de desenvolupaments en properes edicions.

24:07
26
Esports (recordatori): Pau Peniti
24:38 — 25:05

Es reforça l’apunt: el porter del Fraikin Granollers entrena amb la selecció italiana durant l’aturada de la lliga.

24:38
27
Tancament i crèdits
25:05 — 25:34

Acomiadament, crèdits tècnics i recordatori que l’episodi es pot recuperar al web vilassarradio.cat.

25:05
Seccions generades automàticament

Resum general

Programa Crònica de Vilassar Ràdio centrada en un ampli resum de la primera tertúlia política del curs 25-26. Els eixos més rellevants van ser: seguretat i policia local i ampliació del pavelló de la Bòbila. També s’hi destaquen serveis municipals, agenda local i un apunt esportiu.

"El pavelló de la Bòbila i la seguretat van ser els eixos claus"

Principals titulars

  • Balanç polític: oposició crítica amb la gestió; el govern la valora amb notes altes i destaca cohesió i feina feta.
  • Seguretat: debat sobre càmeres, lectors de matrícules i negociacions salarials amb la policia.
  • Equipaments: controvèrsia per l’ampliació del pavelló de la Bòbila i el mobiliari dels nous vestidors del camp de futbol Ona Batlla; discrepàncies sobre la planificació i la normativa pressupostària (POSC).
  • Serveis i mobilitat: peticions per millorar el bus urbà C13 i un directe a Barcelona; impuls del projecte sanitari comunitari “Illa de la Salut”.
  • Agenda: Xarxa Dones Emprenedores a Can Jorba; atenció de la Síndica de Greuges; farmàcia de guàrdia i previsió del temps al Maresme.
  • Esports: aturada Sacyr ASOBAL; el porter vilassarenc del Fraikin Granollers, Pau Peniti, s’entrena com a convidat amb la selecció italiana.

Debat polític: valoracions i eixos

Oposició

  • Alfons Núñez (regidor no adscrit): valora amb 5,5. Positiu: oficina de policia a la planta baixa de l’Ajuntament de Vilassar de Mar i obres al Museu de la Marina. Reivindica solucions a la manca d’aparcament i millores al passeig marítim.
  • Jolanda Les Pales (PP): posa un 6. A favor: bon talant i nova oficina de policia. Crítica: pujada d’IBI d’habitatges desocupats si s’allarga en el temps; reclama polítiques de desocupació efectives abans que recàrrecs fiscals.
  • Laura Martínez Portell (cap de l’oposició): suspèn amb 3. Acusa l’executiu de "Donde dije digo, digo Diego" i denuncia pressupostos inflats, manca de manteniment (voreres, jardineria), grafitis i abandó del passeig marítim.

Govern

  • Núria Aparicio (regidora no adscrita): posa 10. Destaca cohesió, treball transversal i projectes com reglaments d’ús dels pavellons, pla de xoc del Mercat Municipal i pla estratègic de promoció econòmica.
  • Marta Rovira (ERC): també 10. Subratlla la bona sintonia i fites com les obres del Museu de la Marina, pressupost 2025 amb més Cultura i accions de política lingüística i xarxa de dones emprenedores.
  • Elena López (alcaldessa): 9,5. Assegura que van trobar el consistori bloquejat; prioritzen organitzar, coordinar i planificar per reactivar serveis i actuacions. Remarca la rebaixa de taxes de brossa comercial i un nou accés al passeig per a la via en direcció Mataró.

Seguretat i policia local

Càmeres i lectors de matrícules

  • Petició (oposició): instal·lar lectors de matrícules i càmeres (especialment prop de l’estació de Renfe).
  • Resposta (govern): mesura "no descartada"; el govern defensa que ja ha invertit més en policia que l’anterior.

Negociacions salarials

  • El govern afirma estar negociant amb la policia les reclamacions retributives i relata reunions recents i una nova trobada imminent.
  • L’oposició qüestiona l’existència i abast d’aquestes negociacions; s’hi produeix tensió dialèctica.

Equipaments: pavelló de la Bòbila i altres

Ampliació del pavelló de la Bòbila

  • Govern: en entrar, "no hi havia res preparat" més enllà de cates; s’ha hagut de reordenar i planificar.
  • Oposició: es va preparar el que es podia; critica manca d’accions concretes.

Vestidors Ona Batlla i mobiliari

  • Disputa sobre si el mobiliari estava o havia d’estar pressupostat i sobre els terminis d’execució i normativa pressupostària.
  • Fricció pel finançament via POSC i l’ús de crèdits tous: el govern defensa l’eina; l’oposició alerta d’"embargament" de futurs pressupostos.

"Tots els equipaments educatius i esportius se’ns cauen a trossos perquè no s’ha fet durant molts anys cap manteniment"

Serveis, mobilitat i salut comunitària

  • Busos: es demana més parades a la línia urbana C13 i un bus directe a Barcelona; s’informa que la Generalitat ho va denegar anteriorment.
  • Salut: es treballa amb CatSalut, Drets Socials i Diputació per impulsar el projecte Illa de la Salut.

Agenda i serveis al municipi

Xarxa Dones Emprenedores (Can Jorba)

  • Jornada oberta a autònomes, comerciants i empresàries de Vilassar de Mar: xerrades, diàlegs i dinàmiques. Inscripció via correu; flexibilitat horària. Benvinguda a càrrec de l’alcaldessa Elena López.
  • Continguts: diàleg amb Esther Casademont; recursos d’emprenedoria (Consell Comarcal del Maresme); presentació de la xarxa a càrrec de Maria Mora (Foment del Treball). Cloenda amb Núria Aparicio i Marta Rovira.

Atenció ciutadana i farmàcia

  • Síndica de Greuges: atenció gratuïta amb cita prèvia a l’Hotel d’Entitats.
  • Farmàcia de guàrdia: Alterriba Gutiérrez (Avinguda Eduard Ferrés, zona camp de futbol).

El temps al Maresme

  • Cel ennuvolat i ruixats febles imminents; dijous, xàfecs localment intensos al matí. Temperatures a l’alça: màximes 24-25 ºC.

Esports

  • Aturada de la Lliga Sacyr ASOBAL: el porter vilassarenc del Fraikin Granollers, Pau Peniti, s’entrena com a convidat amb la selecció italiana.

Transcripció de l'episodi

Transcripció generada automàticament