Títol i resum generats per IA
#904 - Parlant de tot: Ernest Lluch, prevenció de diabetis i rescat
0:00Parlant de tot2:53:09
Compartir
Parlant de tot
Seccions
3 seccions · 2:53:09
01
Entrevista a Rosa Andreu / "Memòria de les oblidades"
32:09 — 1:59:12
Entrevista a l'actriu Rosa Andreu. Tracta sobre l'obra "Memòria de les oblidades", que escenificarà diumenge 23 de novembre a les 18h a la Sala Roser Carrau, dins dels actes del 25-N
32:09
02
Entrevista a Miquel Vila i Denis Fornés / Projecte Baruma
1:59:12 — 2:37:43
Entrevista a Miquel Vila i Denis Fornés. Estan al capdavant Projecte Baruma i han vingut a explicar-nos les properes activitats que realitzaran sobre aquest projecte, entre les quals destaca la projecció del documental "Baruma, viatge a l'essència" dissabte 22 novembre a les 19h a la Sala Roser Carrau
1:59:12
03
Entrevista a Iset Segura
2:37:43 — 2:53:09
Entrevista a Iset Segura, regatista que va estar vinculada al Club Nàutic de Vilassar i que ha rebut la Medalla d'Or del president d'Hongria per salvar la vida d'un pare i una filla hongaresos
2:37:43
Seccions generades automàticament
Homenatge a Ernest Lluch i actualitat política
- Es commemora el 25è aniversari de l'assassinat d'Ernest Lluch a mans de la banda terrorista ETA.
- Es recorda la seva figura com a ministre clau en la sanitat pública i la seva aposta constant pel diàleg.
- S'anuncien actes de record a la Biblioteca Ernest Lluch i en l'àmbit institucional a Vilassar de Mar.
Salut: La diabetis a debat
- Taula rodona sobre la diabetis amb la doctora Isabel Moreno, Jordi Terriba i Marta Casas.
- Punts clau tractats:
- Distinció entre diabetis tipus 1 (autoimmune) i diabetis tipus 2 (associada a l'estil de vida).
- Importància de la prevenció i el control de la glucèmia per evitar complicacions greus com la retinopatia diabètica o problemes renals.
- El paper fonamental de les farmàcies i els centres de primària en el seguiment del pacient.
Viatges i Solidaritat
- Èrica Castillo (Lliure i motxillera) explica les seves experiències viatjant sola per Turquia, destacant la riquesa cultural i els reptes logístics.
- Miquel Vila i Denis Fornés presenten Baruma, un projecte solidari al Senegal que ha passat de ser una iniciativa puntual a una estructura estable de cooperació.
- Cita: > "La satisfacció que produeix aquest retorn i aquest resultat immediat és molt addictiva".
- Presentació del film "Baruma, viatge a l'essència" a la Sala Roser Carrau.
Actualitat Local
- Entrevista a l'actriu Rosa Andreu sobre l'obra Memòria de les oblidades, en el marc dels actes del 25N contra la violència masclista.
- Història d'Iset Segura, esportista vilassarenca guardonada amb la medalla d'or presidencial hongaresa pel seu acte heroic en salvar dues persones al mar Egeu.
Transcripció de l'episodi
Transcripció generada automàticament

