Títol i resum generats per IA

#967 - Vilassar Ràdio: Salut, Cuina de Trinxera i la Pianista Laura Andrés

0:00Parlant de tot2:53:03
Compartir
Parlant de tot
FacebookWhatsAppX.comDescarregar
Seccions
10 seccions · 2:53:03
01
Introducció i presentació del programa
0:00 — 5:08

Presentació dels continguts del dia: meteo, actualitat, cuina, salut, filosofia i l'entrevista central amb Laura Andrés.

0:00
02
Previsió Meteorològica amb Meteomar
5:09 — 7:44

Joaquim Serra detalla la situació de boires al Maresme i la previsió d'estabilitat per al cap de setmana.

5:09
03
L'actualitat amb Joan Escofet
7:45 — 27:09

Repàs de notícies: violència al futbol sala, intel·ligència artificial al Vaticà i efemèrides musicals al DeLorean.

7:45
04
Cuina amb Història: Cassoleta de Correbous
27:10 — 52:36

Xavi Tomàs explica com cuinar cua de vaca i ho relaciona amb els 110 anys de la plaça Monumental.

27:10
05
Informatiu de les 11:00
52:37 — 1:00:34

Resum de notícies nacionals i locals, incloent-hi detalls del Festival Floral.

52:37
06
Fem Salut: Malalties Minoritàries
1:00:35 — 1:32:55

Taula rodona sobre el Cadacil i el PACS-1 amb familiars i pacients. Reivindicació de suport i investigació.

1:00:35
07
Filosofia: El món de les idees de Plató
1:32:56 — 1:53:16

Neus Colomer reflexiona sobre la intel·ligència, el pensament crític i la vigència dels clàssics grecs.

1:32:56
08
Informatiu de migdia i Fake News
1:53:17 — 2:08:13

Conchi Farr analitza les notícies falses de la setmana i l'actualitat electoral agrària.

1:53:17
09
Entrevista: Carlota Caimer i el projecte Hipàtia 3
2:08:14 — 2:24:05

L'enginyera de Calella explica la simulació de la vida a Mart que faran a l'Àrtic canadenc.

2:08:14
10
Entrevista Central: La pianista Laura Andrés
2:24:06 — 2:52:12

Conversa amb la pianista sobre el seu procés creatiu, la seva relació amb Shakira i els seus projectes futurs.

2:24:06
Seccions generades automàticament

Actualitat i Previsió Meteorològica

L'episodi comença amb la previsió de Joaquim Serra des de Meteomar, qui detalla un cap de setmana estabilitzat amb presència de boires costaneres i una possible entrada de pluges per al mes de març.

Crònica de l'Actualitat

En Joan Escofet repassa els titulars més destacats:

  • La suspensió de la jornada de futbol sala per les agressions als àrbitres.
  • La curiosa petició del Papa demanant als capellans que no usin la intel·ligència artificial per als sermons.
  • La retirada de la vida pública de l'escriptor Josep Vallverdú als 103 anys.

Cuina amb Història: La Monumental i la Cua de Bou

En la secció de Xavi Tomàs (L'Enxaneta Vilassar), es presenta una recepta de cassoleta de correbous (cua de vaca).

  • Context històric: El plat es lliga amb el 110è aniversari de la inauguració de la Monumental de Barcelona.
  • Es discuteix l'origen humil d'aquestes receptes, nascudes de les parts que es rebutjaven a les places de toros i que les dones de Còrdova aprofitaven.

Fem Salut: Malalties Minoritàries

Espai dedicat al Dia Internacional de les Malalties Minoritàries. Es visibilitzen dues patologies poc freqüents:

  • Cadacil: Una malaltia hereditària que provoca microictus i demència a edats joves (35-40 anys). S'anuncia la creació d'una xarxa de municipis i els avenços a l'Hospital de Sant Pau.
  • PACS-1: Una mutació genètica amb només 300 casos al món que afecta el desenvolupament cognitiu. Es destaca la importància de la inclusió real i el suport familiar.

Filosofia i Ciència

  • Neus Colomer reflexiona sobre el pensament de Plató i el seu "món de les idees", contraposant-lo al materialisme i a la immediatesa de la societat actual.
  • Entrevista a Carlota Caimer, enginyera de Calella i membre del projecte Hipàtia 3, que l'estiu del 2027 simularà les condicions de vida a Mart en una illa deshabitada de l'Àrtic canadenc.

Cultura Local: Laura Andrés

La pianista i compositora Laura Andrés, resident a Vilassar de Mar, visita l'estudi per parlar de:

  • El seu darrer disc, un treball íntim nascut del dol per la mort del seu pare.
  • La seva experiència com a professora de música de la família de Shakira i el seu pas per l'acadèmia d'OT.
  • El seu proper concert al centre La Massa de Vilassar de Dalt el 13 de març.

"Ser idealista abans era buscar la perfecció; avui sembla gairebé un insult en un món tan materialista."

Transcripció de l'episodi

Transcripció generada automàticament