Títol i resum generats per IA

#922 - Nadal, Loteria, Meteorologia i Política Local a Vilassar

0:00Parlant de tot2:53:29
Compartir
Parlant de tot
FacebookWhatsAppX.comDescarregar
Seccions
10 seccions · 2:53:29
01
Introducció i Seguiment de la Loteria
0:00 — 5:28

Inici del programa amb el repàs dels primers premis de la loteria de Nadal i la presentació dels temes de la jornada.

0:00
02
Previsió Meteorològica Maresme
5:29 — 8:17

Joaquim Serra de Meteomar explica l'arribada de l'hivern amb fred i pluges per a les festes de Nadal.

5:29
03
Poc ens passa: Crònica i Efemèrides
8:18 — 28:25

Joan Escofet repassa notícies curioses, efemèrides musicals (Elvis, Madonna, Joe Cocker) i el cas Epstein.

8:18
04
Entrevista: Policia Local i Estimem Vilassar
31:00 — 52:15

Presentació d'Estimem Vilassar com a nou partit polític i la seva visió del 'vilassarisme' per al futur municipal.

31:00
05
Butlletí de Notícies
53:34 — 57:23

Actualitat general: eleccions a Extremadura, la nova terminal del cafè a Barcelona i la visita del Papa.

53:34
06
Per dos duros: Economia per a Joves
57:52 — 1:24:58

Espai sobre inversió, l'oient del mes (Lara) i el seu projecte de marxar a viure a Suïssa.

57:52
07
Fem Salut: Àpats de Nadal
1:27:29 — 1:53:02

Consells nutricionals de Sandra Montoro per gaudir de les festes de manera saludable i equilibrada.

1:27:29
08
El Cant de la Sibila
2:00:38 — 2:20:51

Josep Maria Gregori explica la recuperació d'aquest cant medieval a l'església de Vilassar de Mar.

2:00:38
09
L'exposició de Pessebres a Can Bisa
2:23:01 — 2:43:55

Josep Ribas detalla la nova exposició dedicada a Budapest i les rutes de pessebres pels comerços locals.

2:23:01
10
Comiat de l'Any
2:44:26 — 2:53:18

Tancament de la temporada amb música de Xarango i desitjos de bones festes.

2:44:26
Seccions generades automàticament

Actualitat i Tradicions de Nadal a Vilassar de Mar

En l'última edició de l'any del programa Parlant de tot, es realitza una crònica exhaustiva centrada en la celebració del sorteig de la loteria de Nadal, que marca l'inici oficial de les festes. S'analitzen els premis més matiners, inclosa la grossa, i la seva repercussió a Catalunya.

Meteorologia i Previsió de Festes

El servei Meteomar del Maresme, representat per Joaquim Serra, confirma l'arribada d'un front fred coincidint amb el solstici d'hivern:

  • S'espera una davallada de temperatures amb cotes de neu al voltant dels 1.100 metres.
  • Les festes de Nadal i Sant Esteve podrien ser plujoses a la comarca.

Actualitat Política: El Partit Estimem Vilassar

Es presenta oficialment la constitució d'Estimem Vilassar com a partit polític independent de cara a les eleccions de 2027. Els regidors Alfons Núñez, Carla Fernández i el vocal Raül Estevez expliquen:

  • El projecte es defineix com a vilassarisme: una aposta pel municipalisme pur sense dependències externes.
  • El seu objectiu és treballar temes clau com l'esport inclusiu i evitar la marxa de joves del municipi.
  • > "Som l'únic partit municipalista que pensa només en clau de Vilassar."

Economia per a Joves i Inversió

En la secció Per dos duros, es tracta la cultura de la inversió des d'una perspectiva juvenil:

  • El concepte de l'interès compost com a eina fonamental per a l'estalvi a llarg termini.
  • L'experiència de marxar a l'estranger (FOMO) i la importància de sortir de la zona de confort.

Salut i Pessebrisme

  • Fem Salut: La nutricionista Sandra Montoro del CAP doctor Marriera ofereix pautes per evitar digestions pesades, prioritzant l'aigua i l'alimentació d'estil mediterrani.
  • Cultura Local: Es recupera el Cant de la Sibila a la parròquia de Sant Joan i s'inaugura l'exposició de pessebres a Can Bisa, que enguany recrea la ciutat de Budapest.

Transcripció de l'episodi

Transcripció generada automàticament